Németh Szilárd és a Fidesz bosszúja a csepeli embereken

Habár a választási kampányhajrában hetente dupla oldalakon olvashattuk a Csepeli Hírmondóban Németh Szilárd ígéreteit, és terveit, amiket már 2010 óta várjuk, hogy megvalósítson, úgy tűnik, a vereség miatt bosszút áll a kerületen a kormánypárti politikus, a frissen kinevezett államtitkár. Már nem fontos neki a kerületi kaotikus közlekedés megreformálása, a korszerű HÉV szerelvények beszerzése, sem a gerincút továbbépítése, és persze a kórház bezárt részlegeinek újranyitása sem. Úgy tűnik, hogy eddig tartott a lobbi-láz, amíg a számára kedves dolgok kivitelezéséhez milliárdokat szerzett.

Az Országgyűlés 2019. évi központi költségvetéséhez a csepeli Jobbik Klocsko Katalin önkormányzati bizottsági tag és Pákozdi József önkormányzati képviselő által beadott a település fejlesztése érdekében több módosító javaslatot. A javaslatokat Sneider Tamás, a Jobbik elnöke, az Országgyűlés alelnöke nyújtotta be a Parlamentbe.

Az egyik ilyen módosító javaslat a Galváni híd megépítése és a 3-as villamos nyomvonalának meghosszabbítása, a Corvin-csomópont kétszintűvé építésének tervezése, az infrastrukturális kivitelezés megkezdése.

A csepeli emberek véleménye alapján a költségvetési módosító javaslatunkat az alábbiakkal indokoltuk:Több évtizedes probléma, hogy egy bekövetkezett baleset esetén Csepel közlekedése teljesen megbénul. Ezt az elmúlt években a megnövekedett kamion forgalom tovább súlyosbította. Egy baleset bekövetkezése esetén csak nagy kerülővel lehet Csepelről ki- illetve bejutni, ami akár órákat is igénybe vehet. Az elmúlt 70 évben Csepelen az ígérgetések ellenére közlekedési fejlesztés nem történt.

Budapest északi és déli szakaszán nincs elegendő átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta, csaknem hetven éve nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között. Ezen  hét évtized alatt számottevő közlekedési fejlesztés, fejlődés sem történt a kerületben. Az Új-Duna híd projektben tervezett híd a szigetcsúcson, gyakorlatilag a semmi közepén haladna át, amely a csepeliek érdekét sem tömegközlekedési, sem autósforgalmi szempontból nem szolgálja.

A régi néven ismert Galváni híd, mai nevén Albertfalvai híd megépítése szolgálná a csepeli emberek érdekeit. A tervezett nyomvonal a Határ út felől érkezne át, és a Corvin-csomópontot érintve a Budafoki úton át menne a budai oldalra, ahol a Szerémi útba csatlakozna.

2016. január 16-ától, a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével a 17-es vonala meghosszabbodott a már meglévő 4-es és 6-os villamos Margit körúti pályáján keresztül. Amennyiben a fent jelzett nyomvonalon épülne meg a híd, a 3-as villamos nyomvonalát meg lehetne hosszabbítani, és a budai oldalon a Savoya Parknálbekapcsolódhatna a 17-es villamos vonalába. Ezzel a csepelieknek átszállás nélkül elérhetővé válnának a budai oldalon olyan fontos közlekedési csomópontok és helyszínek, mint a Szent Margit Kórház, a Szent Lukács Gyógyfürdő, Margit híd budai hídfő (H5-ös HÉV-állomás), Széll Kálmán tér, Déli pályaudvar, Csörsz utca (MOM Kulturális Központ,  MOM Park), Pető Intézet (rendkívül fontos!), Móricz Zsigmond körtér, Újbuda-központ, Savoya Park, a pesti oldalon pedig Kőbánya alsó vasútállomás, Örs vezér tere, Laky Adolf utca (OKITI), Mexikói út M1-es megálló. Ezzel nagy terhet vennének le a H7-es HÉV-ről is, mivel az utazóközönségből sokan a Boráros térre azért utaznak be, hogy aztán a kapcsolódó járatokkal a fenti célállomásokra eljussanak.

Az elmúlt 30 évben, mióta mi csepeliek fizetjük a fővárosnak az iparűzési adót, közel 250 milliárd forint folyt be a közös kasszába. A főváros vezetése azonban az elmúlt 3 évtizedben Csepel fejlesztésére ennek az összegnek az 5%-át sem adta oda.

A folyamatos reggeli forgalmi torlódások megszüntetése érdekében szükséges a Corvin-csomópont kétszintűvé építése. Ennek elmaradása esetén az agglomeráció növekedése miatt az autós forgalom is exponenciálisan növekedett. A betelepült konténerterminál miatt a tehervonat forgalom is megemelkedett, amely vasútnak a nyomvonala keresztezi a kerületbe bejövő Weiss Manfréd utat. Ezáltal sok esetben 10-20 percet is áll a ki -és bemenő forgalom, kilométeres torlódást eredményezve. Amennyiben a fenti híd építése megtörténne, ez a régen várt fejlesztés is kivitelezésre kerülhetne egyidejűleg.

A csepeli közlekedés fejlesztését még 1993-ban ígérte meg Demszky Gábor, amikor Csepel le akart válni Budapestről. A leválási igény újra egyre nagyobb a csepeli emberek részéről, és ha a főváros hamarosan nem a csepelieknek kedvező döntést hoz ebben az ügyben, kezdeményezni fogunk egy népszavazást annak érdekében, hogy Csepel önálló település legyen!

Mint ahogy számítottunk rá a benyújtott javaslatokat a bizottsági ülésen olvasás és vita nélkül a kormánypárti képviselők leszavazták. Fontosabb a kormányzati kommunikációra és konzultációkra eltapsolni 30 milliárdot, mint ennek az évtizedek óta szükséges fejlesztésnek a kivitelezése.

A Fidesz megint semmibe vette a csepeli emberek érdekeit!

További módosító javaslatainkat újabb cikkekben kívánjuk megismertetni. Amennyiben észrevételük, kiegészítésük lenne ezekkel kapcsolatban, keressenek elérhetőségeinken bizalommal!

 

Rovatok: