Akadálymentes buszjárat Csepelről a Boráros térig

A csepeli jegyző felé Pákozdi József jobbikos önkormányzati képviselő nyújtotta be az elkészült dokumentumot. 
 

A megfogalmazott javaslat több ezer csepeli életi könnyítené meg, hiszen az alacsonypadlós járat a mozgáskorlátozottakon túl, az idős embereknek, babakocsival, több kisgyermekkel egyszerre utazóknak is segítené a belváros felé a könnyebb beutazást.

Sajnos, ahogy az várható volt, még csak bizottsági szinten sem tárgyalták a felvetést, indoklásul azt közölte Samna Gábor, a polgármester kabinetfőnöke, hogy Borbély Lénárd polgármester úr tárgyalást kezdeményez a BKK illetékeseivel a közeljövőben nem csak ebben a témában, hanem más okokból is, ezért nem szükséges napirendre sem tűzni az előterjesztést.

Mivel a remény hal meg utoljára, türelmesen vártuk, hogy mikor jelenti be Csepel első embere, hogy sikerült megállapodni a közlekedési vállalattal a módosításról, és hamarosan elindul új útvonalán, sűrűbben, és hétvégén is a 179-es járat. December 3. a Fogyatékosok Világnapja, amit Csepelen is néhány éve megtartanak rendezvényi keretek között, ahol a polgármester is felszólal. Gondoltuk, hogy itt fogják bejelenteni a jó hírt, ám nem így történt, szó sem esett a dologról. Ezért Klocsko Katalin néhány perces beszélgetés keretein belül kérdezte meg Borbély Lénárdot a rendezvény után, hogy mit sikerült intézni a BKK-val a busz kapcsán. Polgármester úr elmondta, hogy nem sikerült a tárgyalás, a BKK nem kívánja módosítani a járatot, szerintük így is gazdaságtalan a működtetése a vonalnak. Klocsko Katalin elmondta, hogy nem is kérdés, hogy jelenleg nem gazdaságos a buszjárat, hiszen nagyon ritkán közlekedik, hétvégén egyáltalán nem, és a Közvágóhíd pedig nem éppen az a célállomás, ami vonzaná a csepeli utasokat. Amennyiben sűrűbben járna és bemenne a Boráros térig, ahonnan némi sétálást követően fel lehet szállni a 4-6-osra a Mester utcánál, a 212-es buszra a Petőfi híd lábánál, stb. mindjárt több ember használná.

Polgármester úr minderre elmondta, hogy a gyorsvillamos fogja megoldani meglátása szerint ezeket a gondokat. Klocsko Katalin válaszul közölte, hogy még ha lesz is villamos, amit a csepeliek többsége nem akar, az akkor is csak 6-8 év múlva lesz, addig viszont marad a HÉV, amit fejleszteni sajnos nem kívánnak. A buszjárat módosítása nem járna túlságosan nagy költségekkel, gyorsan kivitelezhető lenne.  Borbély Lénárd annyit mondott, ő többet jelenleg nem tud tenni.

Január elején a legnagyobb taglétszámú csepeli Facebook csoportban Klocsko Katalin szavazást kezdeményezett, hogy egyértelműbb legyen, mit is szeretnének a lakosok. Alig 12 óra alatt több, mint 480-an szavaztak arra, hogy legyen alacsonypadlós járat a Boráros térre Csepelről, csupán 6 személy mondta azt, hogy nincs szükség rá. A szavazók alternatív lehetőségként felvetették, hogy a HÉV szerelvények legyenek korszerűsítve, tehát klímásak legyenek és alacsonypadlósak, erre több, mint 350-en voksoltak. 

Nem adhattuk fel tehát ezt az ötletet, így jutottunk arra a döntésre, hogy bár polgármesterünk is tagja a Fővárosi Közgyűlésnek, de ha ő nem akarta beterjeszteni a testület elé ezt a kérdést, akkor a jobbikos Tokody Marcell Gergely segítségét kérjük az ügyben. Képviselő úr természetesen azonnal rendelkezésünkre állt, és saját meglátásaival kiegészítve írásbeli kérdést intézett Tarlós Istvánhoz.

A csepeli emberek érdekében reméljük, hogy kedvező választ fogunk kapni, és a közeljövőben könnyebben tudnak beutazni az érintettek a belváros felé. Amint lesz bármilyen válasz, előrelépés, frissítjük a cikket!

 

 

 

Rovatok: